marți, 17 noiembrie 2009

void main ( )

{
Am stat bine si m-am gandit: de ce? La ce bun? Cand nu am tinut niciodata un jurnal,de ce as tine un blog? Ma bate de mult gandul asta dar am gasit intotdeauna o bariera in a-mi publica parerea scrisa. Asta pana azi cand mi-a ajuns pana in gat. Eu, persoana calma din fire, am ajuns sa ma enervez pentru simplu fapt ca merg pe strada, cu atat mai mult cu cat aud ce se cuvanteaza in jurul meu - nu mai pot ignora pitzipoancele care vorbesc "cu gura plina" sau babele care-l plang pe Ceausescu - si vad un peisaj dezolant. Toate blocurile gri si scorojite, stresul ca vine bacul peste mine - si altii ca mine -, banalitatea fiecarei zile si multi alti factori m-au facut sa simt ca pur si simplu nu mai pot sa tac. Toate cuvintele, ideile (si sunt o idioata la capitolul asta), frustrarile, toate ma preseaza si vor afara. Si pe buna dreptate. Populatia rupe granitele. Asa ca decat sa-mi stresez colegul de pregatire (multumesc ca m-ai suportat alea 10 minute) sau orice alt nevinovat, mai bine apelez la un cult ca acesta si imi las si eu oful sa pluteasca prin eterul virtual.
Uite asa va urez eu bun venit in haosul din mintea mea si impartasesc comunitatii intregi parte din bunul, raul, frumosul, uratul, generosul, egoismul, adevarul sau minciuna de care am parte (si nu numai eu, sunt sigura) zilnic. Lectura placuta!
}

4 comentarii:

  1. cum să faci portretul unei păsări?

    Mai întâi pictezi o colivie
    cu uşiţa larg deschisă, apoi pictezi
    ceva cât mai drăguţ
    şi cât mai simplu:
    ceva frumos,
    ceva util
    pentru pasăre;pe urmă pui tabloul pe-un copac
    într-o grădină,
    într-un crâng,
    într-o padure si te ascunzi după copac
    fără o vorbă,
    fără să te mişti…
    Se-ntâmplă uneori ca pasărea să vină repede,
    dar se mai poate întâmpla să treacă ani şi ani
    până se hotărăşte.Atunci nu te descuraja –
    aşteaptă, aşteaptă dacă e nevoie ani întregi.
    Viteza sau încetineala cu care pasărea soseşte
    n-au nici o legătură
    cu faptul că tabloul e reuşit sau nu.
    Când pasărea soseşte –
    dacă soseşte –
    păstrezi cea mai adâncă linişte:
    aştepţi mai întâi ca pasărea să intre în colivie şi după ce a intrat
    închizi uşiţa binişor cu pensula,
    apoi ştergi toate gratiile una câte una
    cu mare grijă, nu cumva s-atingi vreo pană.
    Pe urmă faci portretul arborelui, alegând
    din toate crengile pe cele mai frumoase,
    iar pentru pasăre pictezi după aceea
    frunzişul verde şi răcoarea vântului,
    pulberea soarelui,
    foşnetul gâzelor prin iarbă în căldură verii,apoi aştepţi ca pasărea să cânte…Dacă nu cântă
    e semn rău –
    semn că tabloul nu e bun,
    dar dacă vrea să cânte, e semn bun,
    e semn că poţi semna.
    Atunci îi smulgi o pană
    binişor de tot
    şi pe un colţ al pânzei te iscăleşti”.
    Jacques Prevert
    P.S. o sa te citesc si eu!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sper sa ma citesti cu placere! :P Daca vrei sa ma urmaresti mai usor ma poti trece la sectiunea speciala pentru asa ceva. Multumesc pentru urare ;))

    RăspundețiȘtergere