miercuri, 18 noiembrie 2009

Dama de consum


Ca tanara amatoare de arta ce ma consider, imi place sa rasfoiesc galeriile de pe internet, numeroase si unele intr-adevar reusite. Prefer internetul deoarece in realitate gasesti putine focare de arta in adevaratul sens al cuvantului. Azi tot ce zboara se mananca. Dar sa nu deviem de la subiect. Asa se face ca am ajuns sa studiez foarte atent postarile unui tanar si foarte talentat pictor, scriitor, blogger, tattooist, fotograf si compozitor ocazional (sper ca le-am nimerit si cred ca mai erau de zis...da si eu am fost uimita de cate poate face), sssfinxxx, pe numele sau real Andrei Pavel. Starea ambigua care ma domina de cateva zile a fost definita de una din picturile lui Andrei: "Lilith". Cele doua personaje prezente mi-au parut a emana o doza pura de senzualitate si putere. M-am oprit totusi in mod deosebit la femeie pe care am vazut-o ca fiind reprezentare a ceea ce in mintea mea se numeste Dama de consum.
Intotdeauna am admirat femeia puternica si independenta. Din toate punctele de vedere. Aceea care la prima vedere nu te socheaza, dar te seduce prin rafinament. In nici un caz "rafinamentul" contemporan gasit pe toate drumurile. Ci farmecul irezistibil. Nu vorbesc nici de frumusete. Ci de acel ceva ce te face sa ravnesti. Tipul de femeie careia ii place sa consume si sa fie consumata, dar fara a fi vulgara. Fara relatii conjugale sau sentimente mai lungi de o noapte, care consuma actul carnal in plina intensitate, fara teama ca in viitor va ramane singura si blamata. Cea careia nu ii pasa daca el regreta a doua zi, sau nu, ca s-a terminat. Cea care nu se uita inapoi.
E tipul de femeie care a luat nastere, in mintea mea, din panza pentru o clipa. In clipa aceea am citit satisfactia in ochii ei, nesiguranta in ochii lui. Ea, Dama de consum isi satura ego-ul din ultimele priviri in timp ce el, desi cu structura unui zeu isi framanta demnitatea cazuta in mreje.



Pe cei doi ii gasesti aici, si picanteria tabloului. :)









P.S. : Pentru tine exista Dama de consum?

9 comentarii:

  1. Era. Am crezut ca era! Am platit-o pentru sex si am sfarsit o noapte intreaga vorbind (si unul si altul!) ca la spovedanie. A fost una din cele mai lungi, mai albe, mai frumoase nopti (exceptandu-le pe acelea in care in lumi de vis aflat, m-am intors fara sa mai stiu, sa mai simt sau sa imi mai amintesc ceva)! Apoi ... nu mai stiu daca toate s-au intors pe dos sau fusesera pe dos si s-au intors pe fata ... pentru ca toate in intalnirile noastre eram pe rand, sultan si Seherezada. Eram umarul pe care o femeie-singura plangea, era raspunsul unor intrebari de om-singur... ne eram refugiu unul altuia doar pentru [...de fapt, doar intr-] o noapte. De a doua zi, niciunul nu mai exista ... nu mai aveam chip ... identitate ... pana si cand ne sunam, ne spuneam: “Ai un umar?/Da! Tu ai o taina?”...
    Deveneam “mihai” si “monica” doar in spatiul acela alb-nocturn unde nu ne mai simteam asa cum eram singuri “ca un pahar de vin rosu baut pe jumatate”, ca “aburul respiratiei pe un geam inghetat, cu nimeni acolo” sau ca “un geam pe care n-a privit nimeni” si pentru care toata lumea pleaca, trece, uita, respinge sau tradeaza... in fine, dar stiu ca “Dama” mea n-avea cu siguranta privirea celei din poza. Vedeam mai degraba nelinistea unui nisip intr-o clepsidra ne-ntoarsa, asteptand.
    Intre timp...s-a stins. Nu mi-a spus niciodata nimic despre boala ei si nici n-am intuit ca se prostitua ca sa se razbune pe viata. Imi cerea mereu sa-i descriu ceva mai trist ca zborul ascuns in piatra de pe drum, iar pentru cat ne mai ramanea de adormit in zori, imi cerea s-o tin in brate in fotoliul ala mare si sa nu dorm ... (“imbratisarea ta e singura care are aceeasi dragoste cu care bunicul meu ma strangea in brate!”) ... ca sa vad daca in somn e capabila sa zambeasca fericita. Era. Sau am crezut ca era!

    RăspundețiȘtergere
  2. M-ai blocat. Era mai mult decat o Dama de consumatie pentru tine si asta e mai important. Nu toate visele sunt controlate de noi. In nici un caz cele pe care le traim.

    RăspundețiȘtergere
  3. sper sa te mai inspir :D
    si ma bucur ca ai obervat ca nu a fost vulgara tipa pictata... in ciuda asa zisei critici :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Daca tabloul acela li se parea vulgar, spune-le sa se uite mai des la televizor. Sau cred ca e de ajuns sa faca o plimbare pe jos :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Si mi se pare foarte cunoscut commentul tau, mihai...sa fie doar un deja-vu?

    RăspundețiȘtergere
  6. pai eu le-am dat un exemplu mai simplu. celelalte lucrari :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Cred ca ai fost prea subtil pentru zilele noastre:)

    RăspundețiȘtergere
  8. psi... msi erau doua nuduri pe-acolo. lucrate prost.. si mult mai indecente :)

    RăspundețiȘtergere