miercuri, 17 februarie 2010

Eu ştie să vorbeşte româneşte!!!

Tocmai scriam la mate, când mi-am scăpat creionul. Aşa am dat peste un jurnal vechi, şi din bla bla bla bla bla bla bla...ce vreau eu să zic, e că mi-am amintit de blog. Da, scumpul şi dragul meu blog, pe care l-am uitat de ceva timp încoace. Şi nu ştiţi voi cum îmi turuie mâna acum pe tastatură. Pentru cei ce au fost în sală, da, îmi turuie ca gura la proba de competenţe lingvistice.
Defapt despre asta vroiam să povestesc. Despre ceea ce zilele astea s-a numit probă de (in)competenţe lingvistice. Sau ceva de genul. Oricum echivalentul oralului la română ce se dădea până anul trecut. Părerea mea? CĂ DACĂ COPILU VORBEASCĂ ROMÂNEŞTE CUM A ÎNVĂŢAT EL DE LA BĂIEŢII LUI DE LA STRADĂ şi se prezintă la examen, înseamnă că este un vorbitor de limbă roamână de competenţă medie. Ideea e că mai nou, din simpla prezenţă la un examen rezultă că eşti promovat. Cu cât? Nu mai contează. La română au existat 3 calificative: mediu (vii în clasa, arăţi că exişti şi pleci, sau stai şi te uiţi ca...), avansat (în cazul în care ştii să zici cum te cheamă şi să citeşti un text), şi experimentat (ştii să formulezi cate 2 propoziţii la fiecare cerinţă). Dar unde mai pui că la proba din aprilie, la informatică, poţi promova şi cu 0 puncte?
Revenind la ziua de luni, mă mândresc cu un colectiv de domni şi doamne profesori şi profesoare cât de cât corecţi/ corecte. Adică nu s-au dat calificative de experimentat pe bandă rulantă. Ca la fabrica de experţi. Nu, la noi s-a mai scăpat câte un mediu....vre-o 4 avansaţi....pe la fiecare clasă. Că, între noi fie vorba, unii abia ştiu să citească. Dar sunt şcoli la noi "acilişea" în Ploieşti  unde s-a răsturnat caruţa cu....genii. Defapt nimeni nu a citit nota de subsol din metodologie. Acolo, în josu' documentului, cu mărimea 0,25, era scris echivalentul lui experimentat = supraestimat. Mă întreb câţi din noi, deştepţii care am luat calificativul suprem, îl merităm pe bune?
Şi ca să fie coliva plină de m&m's, am extras subiectul 41. Astfel m-am văzut vorbind în faţa comisiei despre bubele (furunculii) din ministerul învăţământului. Cum aş fi putut să nu mă dau în stambă cu aşa subiect?


















ŢIN SĂ PRECIZEZ CĂ TEXTUL DE MAI SUS ESTE UN PAMFLET ŞI TREBUIE TRATAT CA ATARE!

Un comentariu:

  1. Mulţumesc ! Pamflet, ori NE ... ne "spune" multe despre "STAREA NAȚIUNII, moncher !"
    Cât despre umbrele de Regret (din partea ORICUI !), să lăsăm pe altă dată (niciodată).
    ~
    Cornelius, :)

    RăspundețiȘtergere